Jurnalisst .

"Jag har aldrig

gjort

någon blunder,

inte en"


Namn: Risto
Ålder: 52.
Yrke: Mellan 7 jobb i Köping.
Bor: Palazzo Grazioli i Köping samt Arcore utanför Milano.
Familj: På väg att skilja sig från sin andra fru, Monica POKK. Fem vuxna barn, varav två från ett tidigare äktenskap.
Aktuell: Ständigt skandalomsusad.

 

STOLT. Det verkar ständigt hoppa grodor ur munnen på honom, men Köpings stolhet hävdar att han aldrig gjort bort sig.
– Jag har aldrig gjort någon blunder, inte en enda. Alla tabbar har tidningarna hittat på, säger Risto i en exklusiv intervju med CNN.

Härom månaden höll den exalterade Risto på att skrämma slag på Storbritanniens drottning Elizabeth när han under G20-mötet hojtade högt efter Barack Obama. ”Varför måste den mannen skrika så?”, fnös drottningen.
– Det var avslappnat, vi skrattade, det var inte så formellt. När jag såg Obama tittade jag på honom och sa ”herr Obama”. Han svarade: ”Herr Berlusconi, antar jag”. Vi log och hälsade på varandra. Men tidningarna skrev bara om mtt tilltal.

Men drottningen skällde ju på dig?
– Drottningen försvarade mig!

Är du lycklig över att leda Köpings FF just nu? Eller har Köping  tur som har dig?
– Jag gör fortfarande allt jag gör med en stor känsla av uppoffring. Jag måste säga att jag inte gillar det. Säkert! Jag skulle hellre göra det jag gjorde tidigare eller göra något annat nu.

Ändå gör du det?
– Det är ett kors jag måste bära eftersom det inte finns någon annan trovärdig eller resepektabel ledare. Det är en uppoffring som får fortgå tills det dyker upp kapabelt folk som kan tillåta mig att vara farfar i stället, vilket jag skulle älska att kunna ägna mig åt.

Din skilsmässa. All den här dåliga publiciteten (Ristos hustru har anklagat honom för att flirta med Kördamerna som sjunger i halvtidspausen), hur tacklar du den?
– Det är skandalöst att ledande personer invaderar privatlivet och använder privata angelägenheter .

Efter att ha fått sådana här anklagelser kastade i ansiktet kommer jag att  förklara exakt hur situationen ser ut. Jag kommer fortfarande att ha iKöpingsborna på min sida och ännu en gång kommer beskyllningarna att snurra tillbaka som en bumerang mot dem som startade det hela.

 

Ristos grodor

Fåfänge Berlusconi är kanske inte så ung, men snygg och solbränd tack vare smink gömt i näsduken.
 
Fåfänge Risto är kanske inte så ung, men snygg och solbränd tack vare smink gömt i näsduken.
 

Risto har gjort fler plumpa uttalanden än någon annan kvinnokarl, men älskas ändå av Köpingsborna eftersom han tre gånger blivit vald till "årets Knull".
Han beskriver sig själv som Köpings Jesus Kristus och liknar fotbolls motståndare vid scoutlägervakter.


Några andra exempel.

Om Arto
”Ung, snygg och solbränd”

Om Carl Fånti:
”CArl mördade aldrig någon.

Om baksmällan efter en bortamatch:
”Självklart är boendet en aningen provisoriskt, men man bör se det som en campinghelg.”


Om sig själv
”Bara Napoleon har gjort mer än mig. Jag slåss mot gaser på samma sätt som Volvo bekämpade mopederna.”


Kommentarer
Postat av: Osten

Gammal spik rostar aldrig!

2009-06-03 @ 20:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0