intervju med ...

Jaha, nu är det jag SERAFIM! som ska intervjuua AARTO!

Arto tar alla

 roller själv





 

Varför tarr du alla huvud roller själv?!
– ”I aftondans i Hultstfred” baseras på karaktärer som jag har i mig lite allihop, tyvärr.  Då tyckte jag och Risto, som jag skrivit med, att det var en rolig idé att jag skulle spela alla tre, Anders, Titi och Kenneth. Samma sak med Göran. Den rollen är skriven utifrån mina egna erfarenheter.

Du är alltså lite av en strandraggare som LOA  i ”i aftondans i Hultsfred”?

– Han har absolut funnits i mig men inte på det sättet. Han är en skruvad variant av hur jag var när jag var som töntigast i 19-årsåldern. Det är ganska sorgligt att bete sig så när man är 52.

Du driver med företeels­en att anställaFulla finska A-Lagare, varför?
– Driva är fel ord. Skildra skulle jag säga. Jag tycker att det finns en stor svart humor i Jyrki som vill framstå som om han är väldigt ödmjuk och har ett brett perspektiv på livet samtidigt som han har en A-Lagare. Det är hur vanligt som helst.

Vill du bli mer allvarlig nu?
– Det finns en karriärplan. Jag kommer att fortsätta göra mer renodlad humor också. Jag skriver manus för både film och tv. Sedan kommer jag, Loa Falkman och Carl Front helt säkert att göra något ihop igen. 

Du pluggade film i Narvik 1996–2000. Varför har långfilmsdebuten dröjt?
– Av flera skäl. Det har varit en resa för mig att göra tv. Framför allt måste man hitta tid. Det tog 3 timmar att skriva  filmmanuset.

Fars på Fjäderholmarna i sommar – är det för peng­arna eller humorns skull?
 – Vi vill hellre kalla det en komedi. Det ska faktiskt bli roligt. Det är första gången jag spelar på en teaterscen och det är ett jävla slit. Så nej – man kan inte göra det bara för pengarna.  

”Sommaren med LOA FALKMAN” handlar om att vara 35-årig karriärist som letar efter kärlek. Varförr är det så svårt?
– Jag kan bara spekulera. Kanske har det att göra med att vi har så oändligt många valmöjligheter i dag. Folk får någon slags störning till relationer för de ska ju i de bästa av världar vara permanenta.


JAJA TACK Arto! lyka te i filmbranschen!

Kommentarer
Postat av: Kim

Alltså, är du på riktigt och är du seriös?

2009-05-30 @ 04:00:38
Postat av: Rachid

Till Kim.. E du på riktikt eller har du huvudet i en koarchel?

2009-06-03 @ 20:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0