Jaha! Klippt IGEN!

Skulle gå till Seppo på eftermiddagkaffet!

Tror ni inyte jag hittar Seppo I TRÄDET!

Pressen va ju inte sena med att  basunera ut spektaklet!

Arto brukar ju göra könstiga saker men för fasn  INTE SEPPO!

Så här stod det i lokala mrrgontidningen!

Kattägare fast i träd

Katt i träd är ett vanligt larm för räddningstjänsten.

Kattägare i träd hör däremot till ovanligheterna.

Sent på onsdagskvällen fick räddningstjänsten i Sundsvall larmet. En skäggiggubbe satt fast i ett träd i stadsdelen Nålmakaren.

Mannen hade varit ut på räddningsmission för att hämta ner sin katt som satt uppe i en trädkrona. Husdjuret behövde dock ingen hjälp utan hoppade ner från trädet självmant. Värre var det för mannen.

– Jag har faktiskt aldrig varit med om någon liknande, berättar en anställd efter räddningsinsatsen för Sundsvalls Tidning.

Mannen var ju tyvärr berusad och vägrade att komma ner utan katten,säger räddningstjänsten.

-Vi fick försöka locka ner han med en pava rödtjut samt en halv flaska Marinella som hans vän hade med sig.

Räddningstjänsten kunde hjälpa ner mannen som satt fast ett par meter upp i trädet. Han klarade sig helskinnad, skriver Sörmlandsnyheterna.

Erik Wiman




JAA det är jag som hade med mej MARINELAN! Den hade jag fåt av den lokala bridgekluben!

Kommentarer
Postat av: Osten

Den som gapar efter galen fågel, ser inte skogen för alla ben!

2009-05-27 @ 21:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0