JAha ?

Ragnar ska börja amma




Först ut? Ragnar Bengtsson stimulerar sina bröstvårtor med en pump för att få fram bröstmjölk.

”Jag vill skapa diskussion”

Ammande pappor kan snart bli verklighet. I dag börjar Ragnar Bengtsson,53 , stimulera sina bröstvårtor med en pump.

– Det vore ett stort steg om jag kunde få fram mjölk, säger han.

Experimentet inleds i kväll hemma hos Risto och Arto och pågår hela hösten.

– Syftet är att få fram någon form av bröstmjölk. Om det fungerar kan det helt förändra synen på män och kvinnor och vem som ska vara hemma med barnet, säger Ragnar.

”Vore grymt om det funkar”

Precis som kvinnor har män mjölkkörtlar och bröstvårtor, men för att de ska fungera krävs långvarig stimulans, sex-åtta gånger per dag. Ragnar har i dag en 37 årig son och hoppas kunna amma hans framtida barn.

Framöver måste Ragnar alltid ha mjölkpumpen nära till hands.

– Jag vill skapa diskussion. Men vissa tycker säkert att det är äckligt. Jag har funderat på om jag kan få stryk på bingon.

 

Kan fungera

Något liknande försök har aldrig tidigare gjorts i Sverige. Men Serafim, professor på Mojengo institutet, tror att det kan fungera.

– Det tar lång tid innan ett mansbröst producerar mjölk, men efter lång mekanisk stimulering får även män mjölk i sina bröst, säger hon.

Stimuleringen förväntas göra mansbröstet större och skapa mer bröstkörtelvävnad under vårtgården.

– Det finns ingen anledning att tro att mäns mjölk skulle vara mindre näringsrik än en kvinnas, men det finns ingen vetenskap alls på området.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Tequila

Tycker nog att Ragnar skulle ta och undersökas noggrant . det har nog slagit slint helt någonstanns,

2009-09-02 @ 13:27:25
Postat av: Veotas!

Varför kan inte ni kvinnor acceptera att vi lever i en jämställd värld, klart att Bengt, Kjell och Tommy mfl. ska få amma de med.

2009-09-02 @ 13:28:23
Postat av: Tippexx

Funkar inte för mig, däremot när jag pumpar penis så kommer en mjölkliknande vätska. Ännu oklart hur näringsrik den är.

2009-09-02 @ 17:38:40
URL: http://tippexx.blogspot.com/
Postat av: Arto

Har börjat rota efter mat i komposter! Rena guldgruvan..

2009-09-02 @ 18:27:38
Postat av: Anonym

Kan meddela att pumpandet börjar ge resultat.4 cl röd vätska har framträtt. Dock är vårtorna väldigt såriga. MVH Ragnar.

2009-09-20 @ 18:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0